Koninklijk Mannenkoor Gruno Groningen

Lid van het Koninklijk Nederlands Zangersverbond - Vereniging Noord-Oost

Pianist/Repetitor

Martijn Jager is pianist en repetitor van Gruno.

Martijn Jager studeerde piano aan het conservatorium te Groningen bij Rob van Deinse en behaalde daar in 1991 het diploma uitvoerend musicus. Hij nam tijdens zijn studie en daarna deel aan masterclasses van o.a. Noël Lee, Alain Olanès , Vladimir Tropp en Jan Wijn voor solospel, van Wieneke Jordans en Leo van Doeselaar voor duospel (twee pianisten) en van Thom Bollen voor begeleiding. Martijn wordt veel gevraagd als begeleider van koren en vocale ensembles in het Noorden.  Daarnaast geeft hij concerten met het klassiek pianotrio (viool, cello, piano) Mon Cour, samen met Cobien Nieuwpoort en Gonda Jonker met de Mmmezzo's! met trio Muzaïk en natuurlijk ook solistisch. De laatste jaren is jij ook actief als koordirigent van o.a  De Zingerij te Groningen en Allégresse te Drachten.